Na podstawie § 8 Regulaminu Rady Lokalnej Grupy Działania Pałuki – Wspólna Sprawa, Przewodnicząca Rady LGD Pałuki – Wspólna Sprawa zwołuje posiedzenie Rady Lokalnej Grupy Działania Pałuki – Wspólna Sprawa na dzień 14.03.2025r. (piątek) godz. 8.00 w sprawie oceny i wyboru grantobiorców w naborze 1/2024/G objętego Programem Fundusze Europejskie dla Kujaw i Pomorza na lata 2021-2027.
Miejsce posiedzenia: Żnin, sala konferencyjna LGD Pałuki – Wspólna Sprawa, Plac Działowy 6, 88-400 Żnin.

Jednocześnie informuję, że wszystkie dokumenty związane z naborem, w tym wnioski o przyznanie pomocy, są udostępnione dla członków Rady w biurze Stowarzyszenia LGD Pałuki-Wspólna Sprawa ul. Plac Działowy 6, 88-400 Żnin (w godzinach pracy biura) oraz za pośrednictwem platformy internetowej.
Uwaga: Zgodnie z Regulaminem Rady przed rozpoczęciem posiedzenia wszyscy członkowie Rady dostarczają wypełnione wcześniej oświadczenia potwierdzające ich bezstronność i zobowiązujące do zachowania poufności związku z udziałem w podejmowaniu decyzji o wyborze operacji/grantobiorców co jest weryfikowane przez Komisję Skrutacyjną. Posiedzenie Rady jest prawomocne, jeżeli uczestniczy w nim co najmniej połowa członków Rady.

PORZĄDEK OBRAD:
1. Rozpoczęcie posiedzenia
2. Stwierdzenie quorum na podstawie listy obecności
3. Przedstawienie porządku obrad
4. Przyjęcie porządku obrad
5. Wybór protokolanta i komisji skrutacyjnej
6. Sprawdzenie przez Komisję Skrutacyjną Oświadczeń o bezstronności i poufności, zawierających informacje o ewentualnych wyłączeniach z oceny oraz oświadczeń, że członek Rady LGD zapoznał się z procedurą oceny wniosków i wyboru grantobiorców, a także sprawdzenie, czy żadna pojedyncza grupa interesu nie posiada liczby głosów pozwalających na kontrolowanie decyzji w sprawie wyboru grantobiorców.
7. Sprawdzenie przez Komisję Skrutacyjną czy zostały dostarczone i podpisane przez członków Rady LGD oceniających wnioski w ramach etapu rekomendacji Karty oceny i ustalania kwoty wsparcia. Sprawdzeniu podlega również poprawność wypełnienia kart oceny, zgodność formalna oraz zbieżności/rozbieżności ocen (jeśli dotyczy sytuacji oceny wniosków przez zespoły wylosowane przez Przewodniczącego Rady).
8. Omówienie wniosków o przyznanie pomocy złożonych w odpowiedzi na ogłoszenie o naborze wniosków nr 1/2024/G w ramach realizacji Lokalnej Strategii Rozwoju LGD Pałuki – Wspólna Sprawa, przedsięwzięcie Młodzi z LGD! objęte Programem Fundusze Europejskie dla Kujaw i Pomorza na lata 2021-2027 oraz przedstawienie rekomendacji dotyczącej oceny i ustalenia kwoty wsparcia na podstawie Kart oceny i ustalania kwoty wsparcia dokonanej przez Członków Rady LGD wylosowanych przez Przewodniczącego Rady LGD do oceny danego wniosku o powierzenie grantu
9. Dokonanie oceny projektów objętego grantem pod względem zgodności z kryteriami dostępu oraz kryteriami wyboru grantobiorców na podstawie rekomendacji.
10. Ustalenie kwoty wsparcia dla poszczególnych wniosków na podstawie rekomendacji.
11. Podjęcie oddzielnych uchwał o powierzenie grantu w sprawie oceny wniosku o powierzenie grantu oraz ustalenia kwoty wsparcia. Uchwała w sprawie oceny wniosków oraz ustalenia kwoty grantu podejmowana jest przez wszystkich członków Rady LGD uczestniczących w posiedzeniu, uprawnionych do głosowania, tj. niewykluczonych z przesłanki bezstronności. Komisja Skrutacyjna sprawdza podczas każdego głosowania, czy żadna pojedyncza grupa interesu nie posiada liczby głosów pozwalających na kontrolowanie decyzji w sprawie wyboru grantobiorców.
12. Sporządzenie przez członków Komisji Skrutacyjnej Listy ocenionych wniosków i wybranych grantobiorców na podstawie liczby punktów przyznanych podczas oceny wg kryteriów wyboru grantobiorców ze wskazaniem projektów objętych grantem, które mieszczą się w limicie środków wskazanym w ogłoszeniu
13. Przyjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia listy ocenionych wniosków oraz wybranych grantobiorców w naborze nr 1/2024/G. Nad tą uchwałą głosują wszyscy członkowie Rady LGD uczestniczący w posiedzeniu, niewykluczeni z przesłanki grup interesu.