Zapraszamy na Warsztaty Wielkanocne 4-5 kwietnia!

Serdecznie zapraszamy do udziału w Warsztatach Wielkanocnych, które odbędą się w terminach:

  • 4 KWIETNIA, godz. 18:00
  • 5 KWIETNIA, godz. 16:30

MIEJSCE WARSZTATÓW: Pałac Lubostroń, 89-210 Łabiszyn

WAŻNA INFORMACJA!
Uczestników warsztatów prosimy o zabranie ze sobą
– puszkę po ananasach/ brzoskwiniach
– skorupki po ok. 30 jajek/ osobę.

Wyniki naboru wniosków nr 1/2024/G

 

Informacja o wynikach wyboru wniosków o powierzenie grantów EFS+ w ramach naboru nr 1/2024/G
W wyniku przeprowadzonej procedury wyboru i oceny grantobiorców

ZAKRES TEMATYCZNY PROJEKTU:

Cel LSR: Otwarte Pałuki – Włączenie społeczne i integracja mieszkańców obszaru LSR
Przedsięwzięcie 3.2: Młodzi z LGD!
SZOP Priorytet 7: Fundusze europejskie na rozwój lokalny
Przedsięwzięcie 2: Wsparcie dzieci i młodzieży poza edukacją formalną.

1.   Wnioskodawca ma prawo w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia następującego po dniu otrzymania pisma informującego o wyniku oceny wniosku wnieść protest ws. decyzji Rady LGD dot.:
a)    nieuzyskania minimalnej liczby punktów przyznanych w ramach oceny spełnienia kryteriów wyboru grantobiorców,
b)    nieprzyznania grantu z uwagi na nie zmieszczenie się w limicie środków wskazanym w ogłoszeniu o naborze wniosków o powierzenie grantów,
c)     ustalonej przez LGD kwoty grantu niższej niż wnioskowana.2.   W przypadku, gdy limit środków wskazany w ogłoszeniu o naborze wniosków o powierzenie grantów nie wystarcza na wybranie przez LGD wniosku o powierzenie grantu, ta okoliczność nie może stanowić wyłącznej przesłanki wniesienia protestu.3.   Protest jest składany w biurze LGD zgodnie z pouczeniem o możliwości jego złożenia.

4.   Protest jest wnoszony w formie pisemnej i zawiera:
a)     oznaczenie instytucji właściwej do rozpatrzenia protestu;
b)     oznaczenie wnioskodawcy;
c)     numer wniosku o powierzenie grantu;
d)     wskazanie kryteriów wyboru grantobiorców, z których oceną wnioskodawca się nie zgadza (wraz z uzasadnieniem, o ile dotyczy);
e)     wskazanie w jakim zakresie wnioskodawca nie zgadza się z ustaleniem kwoty wsparcia niższej niż wnioskowana (wraz z uzasadnieniem, o ile dotyczy);
f)       wskazanie zarzutów o charakterze proceduralnym w zakresie przeprowadzonej oceny, jeżeli zdaniem wnioskodawcy naruszenia takie miały miejsce (wraz z uzasadnieniem, o ile dotyczy);
g)     podpis wnioskodawcy lub osoby upoważnionej do jego reprezentowania, z załączeniem oryginału lub kopii dokumentu poświadczającego umocowanie takiej osoby do reprezentowania wnioskodawcy.

Protokół z posiedzenia Rady 14.03.2025
Uchwała zatwierdzająca lista projektów wybranych do realizacji

Posiedzenie Rady LGD Pałuki-Wspólna Sprawa, termin: 14.03.2025, godz. 8:00

Na podstawie § 8 Regulaminu Rady Lokalnej Grupy Działania Pałuki – Wspólna Sprawa, Przewodnicząca Rady LGD Pałuki – Wspólna Sprawa zwołuje posiedzenie Rady Lokalnej Grupy Działania Pałuki – Wspólna Sprawa na dzień 14.03.2025r. (piątek) godz. 8.00 w sprawie oceny i wyboru grantobiorców w naborze 1/2024/G objętego Programem Fundusze Europejskie dla Kujaw i Pomorza na lata 2021-2027.
Miejsce posiedzenia: Żnin, sala konferencyjna LGD Pałuki – Wspólna Sprawa, Plac Działowy 6, 88-400 Żnin.

Jednocześnie informuję, że wszystkie dokumenty związane z naborem, w tym wnioski o przyznanie pomocy, są udostępnione dla członków Rady w biurze Stowarzyszenia LGD Pałuki-Wspólna Sprawa ul. Plac Działowy 6, 88-400 Żnin (w godzinach pracy biura) oraz za pośrednictwem platformy internetowej.
Uwaga: Zgodnie z Regulaminem Rady przed rozpoczęciem posiedzenia wszyscy członkowie Rady dostarczają wypełnione wcześniej oświadczenia potwierdzające ich bezstronność i zobowiązujące do zachowania poufności związku z udziałem w podejmowaniu decyzji o wyborze operacji/grantobiorców co jest weryfikowane przez Komisję Skrutacyjną. Posiedzenie Rady jest prawomocne, jeżeli uczestniczy w nim co najmniej połowa członków Rady.

PORZĄDEK OBRAD:
1. Rozpoczęcie posiedzenia
2. Stwierdzenie quorum na podstawie listy obecności
3. Przedstawienie porządku obrad
4. Przyjęcie porządku obrad
5. Wybór protokolanta i komisji skrutacyjnej
6. Sprawdzenie przez Komisję Skrutacyjną Oświadczeń o bezstronności i poufności, zawierających informacje o ewentualnych wyłączeniach z oceny oraz oświadczeń, że członek Rady LGD zapoznał się z procedurą oceny wniosków i wyboru grantobiorców, a także sprawdzenie, czy żadna pojedyncza grupa interesu nie posiada liczby głosów pozwalających na kontrolowanie decyzji w sprawie wyboru grantobiorców.
7. Sprawdzenie przez Komisję Skrutacyjną czy zostały dostarczone i podpisane przez członków Rady LGD oceniających wnioski w ramach etapu rekomendacji Karty oceny i ustalania kwoty wsparcia. Sprawdzeniu podlega również poprawność wypełnienia kart oceny, zgodność formalna oraz zbieżności/rozbieżności ocen (jeśli dotyczy sytuacji oceny wniosków przez zespoły wylosowane przez Przewodniczącego Rady).
8. Omówienie wniosków o przyznanie pomocy złożonych w odpowiedzi na ogłoszenie o naborze wniosków nr 1/2024/G w ramach realizacji Lokalnej Strategii Rozwoju LGD Pałuki – Wspólna Sprawa, przedsięwzięcie Młodzi z LGD! objęte Programem Fundusze Europejskie dla Kujaw i Pomorza na lata 2021-2027 oraz przedstawienie rekomendacji dotyczącej oceny i ustalenia kwoty wsparcia na podstawie Kart oceny i ustalania kwoty wsparcia dokonanej przez Członków Rady LGD wylosowanych przez Przewodniczącego Rady LGD do oceny danego wniosku o powierzenie grantu
9. Dokonanie oceny projektów objętego grantem pod względem zgodności z kryteriami dostępu oraz kryteriami wyboru grantobiorców na podstawie rekomendacji.
10. Ustalenie kwoty wsparcia dla poszczególnych wniosków na podstawie rekomendacji.
11. Podjęcie oddzielnych uchwał o powierzenie grantu w sprawie oceny wniosku o powierzenie grantu oraz ustalenia kwoty wsparcia. Uchwała w sprawie oceny wniosków oraz ustalenia kwoty grantu podejmowana jest przez wszystkich członków Rady LGD uczestniczących w posiedzeniu, uprawnionych do głosowania, tj. niewykluczonych z przesłanki bezstronności. Komisja Skrutacyjna sprawdza podczas każdego głosowania, czy żadna pojedyncza grupa interesu nie posiada liczby głosów pozwalających na kontrolowanie decyzji w sprawie wyboru grantobiorców.
12. Sporządzenie przez członków Komisji Skrutacyjnej Listy ocenionych wniosków i wybranych grantobiorców na podstawie liczby punktów przyznanych podczas oceny wg kryteriów wyboru grantobiorców ze wskazaniem projektów objętych grantem, które mieszczą się w limicie środków wskazanym w ogłoszeniu
13. Przyjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia listy ocenionych wniosków oraz wybranych grantobiorców w naborze nr 1/2024/G. Nad tą uchwałą głosują wszyscy członkowie Rady LGD uczestniczący w posiedzeniu, niewykluczeni z przesłanki grup interesu.

 

Pierwsze oceny wniosków w ramach naboru 1/2024/G

Kolejny krok w realizacji projektów młodzieżowych!
Dziś zespoły oceniające spotkały się w biurze Lokalnej Grupy Działania Pałuki-Wspólna Sprawa, by przyznać punktację pierwszym wnioskodawcom, którzy złożyli wnioski na Kluby Młodzieżowe w ramach naboru nr 1/2024/G, a jutro obrady będą kontynuowane przez następne zespoły.
Wkrótce wyznaczony zostanie termin posiedzenia rady, która przeprowadzi głosowanie nad proponowaną punktacją.
Działamy bez przerwy, aby młodzieżowe kluby mogły jak najszybciej powstać, a Wasze pomysły stały się rzeczywistością!
Projekt realizowany w ramach programu Fundusze Europejskie dla Kujaw i Pomorza na lata 2021-2027
#FunduszeUE

Spotkanie dla kobiet „Babilon” 28/02, godz. 18:00

Wraz z Przedszkolem Miejskim nr 2 im. Jana Brzechwy w Żninie serdecznie zapraszamy na wyjątkowe spotkanie w kobiecym gronie „BABILON”, gdzie przy dźwiękach nastrojowej muzyki i poczęstunku porozmawiamy o naszych potrzebach i pasjach.
BILET WSTĘPU: 50 zł
Ilość miejsc ograniczona!
Obowiązują zapisy pod numerem telefonu 785 723 340
Bilet wstępu upoważnia do udziału w loterii fantowej podczas wydarzenia – nie zapomnijcie go zabrać ze sobą.
Organizatorem wydarzenia jest Rada Rodziców przy Przedszkolu Miejskim nr 2 w Żninie.
Dochód ze sprzedaży biletów zostanie przeznaczony na organizację eventów dla przedszkolaków.
Wpłat za bilety można dokonywać na konto Rady Rodziców przy PM nr 2 w Żninie: 26 8181 0000 0003 5796 2000 0001. W tytule przelewu należy podać numer biletu podany podczas rezerwacji.
Organizacja Mobilnych Punktów Informacyjnych RLKS jest zgodna z Planem Komunikacji z lokalną społecznością w ramach wdrażania Lokalnej Strategii Rozwoju Lokalnej Grupy Działania Pałuki – Wspólna Sprawa na lata 2023-2027. Działanie wdrażane za pośrednictwem Samorządu Województwa Kujawsko-Pomorskiego.

LGD Pałuki – Wspólna Sprawa w Radio Żnin 96FM!

Zapraszamy Państwa na cotygodniowe – piątkowe audycje w Radio Żnin FM z LGD Pałuki – Wspólna Sprawa ! 😊
Będziemy rozmawiać o działaniach w naszych lokalnych społecznościach, zbliżających się wydarzeniach i naborach oraz realizowanych projektach. Serdecznie zapraszamy!
TERMINY AUDYCJI:
W każdy piątek o godz. 10:15!
POWTÓRKI: piątki, godz. 17:15 i soboty, godz. 15:00.

Do usłyszenia!

 

Warsztat refleksyjny – 27/02/2025, godz. 14:00

Szanowni Państwo,  

serdecznie zapraszamy Państwa do udziału w warsztacie refleksyjnym, którego celem będzie analiza dotychczasowego wdrażania Lokalnej Strategii Rozwoju i jej efektów a także działań powadzonych przez Lokalna Grupę Działania Pałuki – Wspólna Sprawa.

Przedmiotem spotkania będzie dyskusja wokół następujących tematów:

Liczymy na Państwa przybycie i wyrażenie swojej opinii na temat postępów wdrażania LSR, w tym w szczególności na zagadnienia:

  1. Czy realizacja finansowa i rzeczowa LSR przebiegała zgodnie z planem i można ją uznać za zadowalającą?
  2. W jakim stopniu jakość składanych projektów wybieranych we wszystkich obszarach tematycznych wpływa na osiąganie wskaźników w zaplanowanym czasie?
  3. W jakim stopniu stosowane kryteria wyboru projektów spełniają swoją rolę?
  4. W jakim stopniu wybierane projekty realizowane w ramach LSR przyczyniają się do odpowiadania na potrzeby społeczności z obszaru LGD?
  5. Czy przyjęty system wskaźników dostarcza wszystkie potrzebne informacje niezbędne do określenia skuteczności interwencyjnej strategii?
  6. Czy procedury naboru wyboru i realizacji projektów są przyjazne dla beneficjentów?
  7. Jaka jest skuteczność działania biura LGD (działań animacyjnych, informacyjno- promocyjnych, doradczych)?
  8. Jakie zmiany należy wprowadzić w działaniach LGD, by skuteczniej realizowała cele LSR.

Wszystkie zebrane wnioski, informacje i sugestie pozwolą nam wdrążyć efektywnie rozwiązania do wdrążenia aktualnie realizowanej LRS ( tj. Lokalnej Strategia Rozwoju na lata 2023-2027). Termin: 27.02.2025 r., początek o godz. 14.00

Miejsce: spotkanie zostanie przeprowadzone w siedzibie LGD Pałuki – Wspólna Sprawa, Plac Działowy 6, 88-400 Żnin (sala konferencyjna)
Prowadzący: Ryszard Ulatowski, Weronika Pochylska

Zgłoszenia do udziału w warsztacie należy dokonać na adres e-mail: lgd@lgd-paluki.pl do dnia 24.02.2025 r. (włącznie).
Informacja dla osób z niepełnosprawnościami: Prosimy o zawarcie w zgłoszeniu informacji o potrzebie zapewnienia Panu/Pani usług z zakresu dostępności.

 

Ankieta Monitorująca dla Beneficjentów PROW 2014-2020

Uwaga! Beneficjenci PROW 2014-2020! Przypomnienie o złożeniu ankiety!
Przypominamy wszystkim Beneficjentom, którzy skorzystali ze wsparcia LGD Pałuki-Wspólna Sprawa i rozliczyli płatność końcową (ostateczną), iż po otrzymaniu tej płatności obowiązkiem Beneficjenta jest złożyć do biura LGD ANKIETĘ MONITORUJĄCĄ dotyczącą zrealizowanej operacji/projektu oraz osiągniętych wskaźników.
Wzór ankiety dostępny jest pod linkiem: ankieta monitorująca_ przedsięwzięcie 1.1.1
Adres biura: LGD Plac Działowy 6, 88-400 Żnin.
Na ankiety czekamy do 17.02.2025.

Szkolenie dla przedsiębiorców 17 lutego 2025, godz. 10:00

Serdecznie zapraszamy przedsiębiorców do udziału w szkoleniu, prowadzonym przez Urząd Skarbowy ze Żnina.
TERMIN: 17 lutego 2025, godz. 10:00
MIEJSCE: LGD Pałuki – Wspólna Sprawa, Pl. Działowy 6, 88-400 Żnin (sala konferencyjna)
Zgłoszenia do udziału w szkoleniu: lgd@lgd-paluki.pl / Tel. 609 669 155
UDZIAŁ W SZKOLENIU JEST BEZPŁATNY!

Zaproszenie na Walne Zebranie Członków Lokalnej Grupy Działania Pałuki – Wspólna Sprawa

Zaproszenie

Na podstawie §17 pkt. 3  Statutu Lokalnej Grupy Działania Pałuki – Wspólna Sprawa Zarząd LGD zwołuje na dzień 5.02.2025r. na godzinę 13:00 Walne Zebranie Członków Lokalnej Grupy Działania Pałuki – Wspólna Sprawa. Miejsce obrad: Siedziba LGD, Plac Działowy 6,88-400 Żnin.

Proponowany skrócony porządek obrad:

  1. Otwarcie Zebrania
  2. Stwierdzenie ważności obrad
  3. Wybór Przewodniczącego zebrania
  4. Wybór Sekretarza obrad
  5. Przyjęcie porządku obrad
  6. Przedstawienie korekty lokalnych kryteriów operacji dla EFS+ i zmiany uchwały 1/09/2024
  7. Dyskusja
  8. Głosowanie i podjęcie uchwały
  9. Zakończenie zebrania

Kryteria wyboru grantobiorców w ramach EFS+

Konsultacje lokalnych kryteriów wyboru operacji

Zapraszamy do konsultowania projektu lokalnych kryteriów wyboru operacji wynikających  z  Lokalnej Strategii Rozwoju Lokalnej Grupy Działania Pałuki – Wspólna Sprawa na lata 2023-2027.

Wypełniony formularz należy przesłać drogą elektroniczną do dnia 10.01.2025r. (włącznie) na adres: lgd@lgd-paluki.pl

Uwagi do lokalnych kryteriów wyboru przyjmowane będą wyłącznie na niniejszym formularzu.

5. Kryteria-wyboru-granty-EFS 9.10.2024

Karta_konsultacji_LKW_LGD-Paluki_01.2025

Projekt grantowy „Młodzi duchem z LGD!”

Lokalna Grupa Działania „Pałuki – Wspólna Sprawa” realizuje projekt grantowy „Młodzi duchem z LGD!” nr FEKP.07.04-IZ.00-0013/24 współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Priorytetu 7 Fundusze Europejskie na rozwój lokalny. Działanie FEKP.07.04 Wspieranie Integracji Społecznej programu Fundusze Europejskie dla Kujaw i Pomorza 2021-2027.

Cel Projektu:
Aktywizacja i integracja seniorów poprzez organizację różnorodnych zajęć i wspieranie działalności istniejących organizacji seniorskich, takich jak Uniwersytety Trzeciego Wieku (UTW) oraz kluby seniora. Projekt ma na celu zwiększenie zaangażowania społecznego, poprawę jakości życia osób starszych oraz zwiększenie aktywności społecznej seniorów poprzez regularne zajęcia i spotkania.

Poprawa integracji społecznej: Seniorzy będą mieli okazję do nawiązywania nowych znajomości i wzmacniania więzi społecznych.

Grupa docelowa:
Projekt skierowany jest do wszystkich mieszkańców z terenu LSR, którzy ukończyli 60 r.ż. (powiat żniński: gmina Żnin, Rogowo, Gąsawa, Janowiec Wielkopolski, Łabiszyn, Barcin i powiat mogileński: Gmina Dąbrowa).

Główne produkty i rezultaty:
Całkowita liczba osób objętych wsparciem: 363
Liczba osób starszych objętych wsparciem w klubach seniora, gospodarstwach opiekuńczych i Uniwersytetach Trzeciego Wieku-363
Liczba osób, których sytuacja społeczna uległa poprawie po opuszczeniu programu-124
Liczba objętych wsparciem klubów seniora, gospodarstw opiekuńczych i Uniwersytetów Trzeciego Wieku-20

Całkowita wartość projektu: 4 685 268,63 zł.
Całkowita wartość dofinansowania Projektu z EFS+: 4 451 005,19 zł

Okres realizacji projektu: od 01.01.2024 do 31.12.2029 r.

#FunduszeEuropejskie

Pytania i odpowiedzi w ramach naboru wniosków EFS+

Zachęcamy do kliknięcia w poniższy link i poznania się z pytaniami i odpowiedziami dotyczącymi Priorytetu FEKP.07 Fundusze Europejskie na rozwój lokalny: https://kujawsko-pomorskie.pl/lokalne-grupy-dzialania/pytania-i-odpowiedzi/
W odpowiedzi na liczne pytania dotyczącego tworzenia budżetu załączamy Wam przykładowy budżet projektu:  Budżet klub młodzieżowy wzór

W związku z licznymi pytaniami dotyczącymi wskaźników do rozliczania kwot ryczałtowych, rekomendujemy do każdego zadania projektu zastosować jeden wskaźnik własny. Przykładowe wskaźniki: Przykładowe wskaźniki do rozliczania kwot w klubach

Szkolenie w ramach naboru wniosków nr 1/2024/G

20 grudnia 2024, o godz. 10:00 w sali Centrum Sportów Wodnych w Żninie zrealizowaliśmy szkolenie dla potencjalnych Grantobiorców w ramach ogłoszonego naboru wniosków o powierzenie grantu nr 1/2024/G dla przedsięwzięcia 3.1 z Lokalnej Strategii Rozwoju Lokalnej Grupy Działania Pałuki – Wspólna Sprawa.

Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Kujaw i Pomorza na lata 2021-2027.

Szkolenie poprowadziła Pani Weronika Pochylska – Dyrektor biura LGD Pałuki-Wspólna Sprawa.

Podczas spotkania przedstawiono:

  • Zasady pozyskiwania środków oraz kryteria oceny wniosków,
  • Wytyczne dotyczące przygotowania, realizacji i rozliczenia projektów,
  • Regulamin naboru wniosków.

Przypominamy, że nabór wniosków rozpocznie się 30 grudnia 2024 i trwać będzie do 17 stycznia 2025.
Szczegółowe informacje oraz dokumenty niezbędne do złożenia wniosku znajdziecie Państwo pod linkiem: https://lgd-paluki.pl/rlks-2021-2027/nabory-wnioskow/efs/

Doradztwo w ramach naboru wniosków nr 1/2024/G

Lokalna Grupa Działania Pałuki – Wspólna Sprawa zaprasza na doradztwo w ramach pierwszego ogłoszonego naboru wniosków o powierzenie grantu nr 1/2024/G  w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Kujaw i Pomorza 2021-2027.

Typ projektów, które mogą uzyskać dofinansowanie w ramach projektu objętego grantem to: rozwijanie umiejętności społecznych i obywatelskich, zwłaszcza uczniów i uczennic zagrożonych wypadnięciem z systemu szkolnego, poprzez utworzenie i wsparcie na rzecz tworzenia i funkcjonowania edukacyjnych klubów młodzieżowych. W ramach klubów możliwa jest realizacja różnorodnego obszaru tematycznego, uwzględniającego zainteresowania, zdolności, potrzeby oraz predyspozycje dzieci i młodzieży np. zajęcia filmowe, muzyczne, artystyczne, sportowe, z robotyki, programowania, nt. lokalnej tożsamości i kultury realizację spotkań, warsztatów i wizyt studyjnych.

Pełna treść ogłoszenia o naborze wniosków: https://lgd-paluki.pl/2024/12/16/ogloszenie-o-naborze-wnioskow-1-2024-g/

Wszystkie osoby zainteresowane składaniem wniosków o powierzenie grantu zapraszamy do udziału w doradztwie świadczonego przez pracowników biura LGD Pałuki-Wspólna Sprawa.

Informujemy, iż na doradztwo obowiązują zapisy.
Można to zrobić telefonicznie, poprzez e-mail lub zamieszczony poniżej formularz.
Telefon: 609 996 155
E-mail: lgd@lgd-paluki.pl
Link do formularza: https://forms.gle/SZX43vzeGbcYcnAk8

Zapraszamy do zapoznania się z informacją dotyczącą dostępności biura dla osób ze szczególnymi potrzebami: https://lgd-paluki.pl/deklaracja-dostepnosci/

 

UWAGA! Omyłka pisarska zał. 1 w dokumentacji – Nabór wniosków nr 1/2024/G

W załączniku 1. Regulamin naboru wniosków o powierzenie grantów EFS+: §6. Wymagania dotyczące projektów objętych grantem/ Wskaźniki/ pkt 2 do ogłoszenia o naborze wniosków nr 1/2024/G nastąpiła omyłka pisarska, polegająca na błędnym podaniu wskaźników.

Błędny zapis: UWAGA! Wartość wskaźnika rezultatu bezpośredniego „Liczba osób, których sytuacja społeczna uległa poprawie po opuszczeniu programu” powinna stanowić min. 40% wartości wskaźnika produktu „Całkowita liczba osób objętych wsparciem”.

Prawidłowy zapis: UWAGA! Wartość wskaźnika rezultatu bezpośredniego „Liczba uczniów, którzy nabyli kwalifikacje po opuszczeniu programu” powinna stanowić min 40% wartości wskaźnika produktu „ Liczba osób znajdujących się w niekorzystnej sytuacji objętych wsparciem w ramach edukacji pozaformalnej”.

 

Ogłoszenie o naborze wniosków 1/2024/G

Żnin, data 16.12.2024

Ogłoszenie o naborze wniosków

Numer naboru: 1/2024/G

Lokalna Grupa Działania Pałuki – Wspólna Sprawa
oraz Zarząd Województwa Kujawsko-Pomorskiego
informują o możliwości składania wniosków o powierzenie grantu
w ramach Lokalnej Strategii Rozwoju Lokalnej Grupy Działania Pałuki – Wspólna Sprawa na lata 2023-2027

Cel LSR: Otwarte Pałuki – włączenie społeczne i integracja mieszkańców obszaru LSR
Przedsięwzięcie: 3.2 Młodzi z LGD!

EFS+, w ramach programu Fundusze Europejskie dla Kujaw
i Pomorza na lata 2021-2027

I. TERMINY SKŁADANIA WNIOSKU
Termin, od którego można składać wnioski – 30.12.2024
Termin, do którego można składać wnioski – 17.01.2025 do godziny 14.00

II. MIEJSCE SKŁADANIA WNIOSKU
Lokalna Grupa Działania Pałuki – Wspólna Sprawa, ul. Plac Działowy 6, 88-400 Żnin, w godzinach pracy biura, tj. Poniedziałek, środa, czwartek godz. 7.30-15.30, wtorek 7.30.-17.00, piątek 7.30-14.00

III. SPOSÓB SKŁADANIA WNIOSKU
Formularz wniosku o powierzenie grantu należy wypełnić elektronicznie za pośrednictwem generatora wniosków, do którego link zostanie udostępniony wraz z Ogłoszeniem o naborze wniosków na stronie internetowej LGD www.lgd-paluki.pl. Link: https://omikron.info.pl/wnioskodawca/?a=C_16

Wersję ostateczną kompletnie wypełnionego formularza wniosku o powierzenie grantu należy wydrukować i podpisać (pieczątka podmiotu oraz pieczątka/i imienna/e osoby/osób upoważnionej/ych). Wymaga się zachowania czytelności wszystkich formularzy składanych w odpowiedzi na Ogłoszenie o naborze wniosków.

Wniosek wraz z załącznikami należy złożyć w zamkniętej i opisanej kopercie (wskazanie adresata, nadawcy i numeru naboru).
Podmiot ubiegający się o grant składa wniosek:
a) osobiście lub przez osobę wyznaczoną przez wnioskodawcę (dostarczyciel otrzyma potwierdzenie wpływu przesyłki) – decyduje data wpływu do biura LGD
lub
b) poprzez nadanie (za potwierdzeniem odbioru) w polskiej placówce pocztowej wyznaczonego operatora w rozumieniu Ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 1481) – decyduje data wpływu do biura LGD.

IV. KTO MOŻE ZŁOŻYĆ WNIOSEK?
O grant mogą się ubiegać:
– wszystkie podmioty z wyłączeniem osób fizycznych (nie dotyczy osób prowadzących działalność gospodarczą lub oświatową na podstawie przepisów odrębnych).

V. NA CO MOŻNA OTRZYMAĆ GRANT?
1) rozwijanie umiejętności społecznych i obywatelskich, zwłaszcza uczniów i uczennic zagrożonych wypadnięciem z systemu szkolnego, poprzez utworzenie i wsparcie na rzecz tworzenia i funkcjonowania edukacyjnych klubów młodzieżowych. W ramach klubów możliwa jest realizacja różnorodnego obszaru tematycznego, uwzględniającego zainteresowania, zdolności, potrzeby oraz predyspozycje dzieci i młodzieży np. zajęcia filmowe, muzyczne, artystyczne, sportowe, z robotyki, programowania, nt. lokalnej tożsamości i kultury realizację spotkań, warsztatów i wizyt studyjnych;
2) rozwijanie uzdolnień dzieci oraz młodzieży i ukierunkowanych na osiągniecie konkretnego celu edukacyjnego (np. przygotowanie i udział w krajowym lub międzynarodowym konkursie naukowym przy czym za konkurs naukowy nie będą uznawane konkursy wiedzy np. konkurs wiedzy z języka angielskiego czy konkurs wiedzy o wielkich Polakach);
3) projekty przyczyniające się do wzrostu wiedzy i nabywania umiejętności przydatnych w wyborze ścieżek kształcenia i w przyszłym życiu zawodowym, np. poprzez warsztaty w obszarze ginących zawodów i związane z tradycją regionu.

VI. FORMA WSPARCIA I POZIOM DOFINANSOWANIA
Forma wsparcia:
Wysokość maksymalna grantu wynosi 100 000,00 zł i stanowi 95% środków z Europejskiego Funduszu Społecznego + na wydatki kwalifikowalne w projekcie objętym grantem.
Wnioskodawca zobowiązany jest do wniesienia wkładu własnego – 5% wydatków kwalifikowalnych projektu objętego grantem.

VII. ALOKACJA ŚRODKÓW W NABORZE
Całkowita kwota środków przeznaczonych na dofinansowanie projektów objętych grantem w naborze wynosi 805593,75 zł

VIII. ZASADY UDZIELANIA WSPARCIA NA PROJEKTY OBJĘTE GRANTEM W RAMACH EFS +
Wybór grantobiorców odbywa się na podstawie kryteriów wyboru grantobiorców oraz na podstawie zatwierdzonych przez SW procedur, zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz wytycznymi. Szczegółowe zasady dotyczące naboru stanowiące załącznik do Ogłoszenia są dostępne na stronie (www.lgd-paluki.pl zakładka NABORY WNIOSKÓW) i w biurze LGD.

IX. PYTANIA I ODPOWIEDZI DOTYCZĄCE NABORU
Informacji dotyczących naboru udzielają wyłącznie pracownicy biura Lokalnej Grupy Działania Pałuki – Wspólna Sprawa czynnego w godzinach: poniedziałek (od godz. 7:30 do godz. 15:30), wtorek ( od godz. 7:30 do godz. 17:00), środa i czwartek (od godz. 7:30 do godz. 15:30), piątek (od godz. 7:30 do 14:00).
Z pytaniami można się zgłaszać osobiście w biurze LGD lub na e-mail: lgd@lgd-paluki.pl, w godzinach pracy Biura LGD.
W terminie składania wniosków zapewnione zostanie wsparcie doradcze w zakresie przygotowania wniosku o powierzenie grantu w formie bezpośredniej wizyty w biurze LGD.

X. Załączniki:

1. Regulamin naboru wniosków o powierzenie grantów EFS+
2. Wzór wniosku o powierzenie grantu
3. Instrukcja obsługi generatora wniosków OMIKRON
4. Standard klubów młodzieżowych współfinansowanych z EFS+ w ramach Działania 7.2 programu Fundusze Europejskie dla Kujaw i Pomorza na lata 2021-2027
5. Kryteria wyboru grantobiorców
6. KARTA WERYFIKACJI WSTĘPNEJ WNIOSKU O POWIERZENIE GRANTU
7. KARTA OCENY WNIOSKU O POWIERZENIE GRANTU
8. Lokalna Strategia Rozwoju LGD „Pałuki – Wspólna Sprawa” na lata 2023-2027
9. Katalog stawek maksymalnych i zasady konstruowania budżetu
10. Wskaźniki
11. Wzór umowy o powierzenie grantu wraz z załącznikami
12. Lista dokumentów niezbędnych do zawarcia umowy o powierzenie grantu
13. Informacja dotycząca szacowania grantów
14. Regulamin doradztwa
15. Procedura oceny i wyboru grantobiorców
16. Taryfikator Kar

Wzór ogłoszenia o naborze wniosków EFS granty LGD Pałuki

#FunduszeUE

Zapraszamy na bezpłatne szkolenie w ramach EFS+

Zapraszamy na szkolenie związane z planowanym naborem wniosków w zakresie działań na rzecz promowania równości szans i aktywnego udziału w życiu społecznym.
Tytuł projektu „Młodzi z LGD!”
Projekt sfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Programu Fundusze dla Kujaw i Pomorza na lata 2021-2027

Termin: 20.12.2024, godz. 10.00
Miejsce: Centrum Sportów Wodnych w Żninie w ul. Szkolna 12

Zakres szkolenia:
1. Zasady naboru wniosków w zakresie przedsięwzięcia 3.1 Młodzi z LGD! określone w Regulaminie naboru dotyczące działania:
Wsparcie dzieci i młodzieży poza edukacją formalną poprzez:
– tworzenie edukacyjnych klubów młodzieżowych i inne działania na rzecz wspierania edukacji poza formalnej dzieci i młodzieży.
• Kryteria wyboru projektów
• Zasady opracowania wniosku o powierzenie grantu
• Zasady konstruowania budżetu oraz katalog stawek
• Zobowiązania Grantobiorcy zgodnie z umową o powierzenie grantów.

Uwaga: udział w szkoleniu jest dodatkowo punktowany zgodnie z listą kryteriów wyboru, jeśli Grantobiorca skorzystał ze szkolenia zorganizowanego przez LGD w zakresie przygotowywania wniosków o dofinansowanie w ramach danego naboru.

Zgłoszenia przyjmujemy do 19 grudnia 2024 r.
Kliknij w link i ZAPISZ SIĘ: https://forms.gle/PazeHcbEt2ZSNuyS9

10. edycja imprezy NAPAD NA FUNK

 

W minioną sobotę (07.12) mieliśmy przyjemność uczestniczyć w 10. Edycji imprezy pn. „NAPAD NA FUNK”. Pani Eliza Reszka – wiceprezes Lokalnej Grupy Działania Pałuki-Wspólna Sprawa przekazała zwycięzcy BON o wartości 1.000 zł. GRATULUJEMY! 
Zadanie współfinansowane ze środków Samorządu Województwa Kujawsko-pomorskiego w ramach promocji województwa Kujawsko-Pomorskiego.

Projekt grantowy „Młodzi z LGD!”

Lokalna Grupa Działania Pałuki – Wspólna Sprawa realizuje projekt grantowy „Młodzi z LGD!” nr FEKP.07.02-IZ.00-0009/24 współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Priorytetu 7 Fundusze europejskie na rozwój lokalny. Działanie FEKP.07.02 Wsparcie dzieci i młodzieży poza edukacją formalną programu Fundusze Europejskie dla Kujaw i Pomorza 2021-2027.

Cel Projektu:
włączenie społeczne i integracja mieszkańców z obszaru objętego Lokalną Strategią Rozwoju LGD „Pałuki – Wspólna Sprawa” na lata programowania 2023-2027.

W ramach Projektu objętego grantem planujemy aktywację i integrację społeczną 475 młodych osób.

Utworzymy i będziemy wspierać działalność klubów młodzieżowych, które umożliwią rozwijanie zainteresowań i pasji młodzieży.
Dzięki uczestnictwu w zajęciach edukacji poza formalnej, zwiększymy szanse edukacyjne młodych ludzi.
W ramach klubów młodzieżowych będą organizowane zajęcia edukacyjne, warsztaty i inne formy aktywności dla grupy docelowej.
Projekt ma na celu wsparcie lokalnych inicjatyw oraz wzmocnienie tożsamości lokalnej poprzez rozwijanie umiejętności i kwalifikacji dzieci i młodzieży.

Stworzone kluby młodzieżowe będą działać na rzecz integracji i włączenia społecznego, szczególnie uczniów zagrożonych wypadnięciem z systemu szkolnego. Projekt przyczyni się do równych szans rozwoju dzieci i młodzieży poprzez wsparcie ich uzdolnień i zainteresowań, od zajęć artystycznych i muzycznych po warsztaty z robotyki i programowania.

Ponadto, organizowane będą spotkania, zajęcia i warsztaty, które nie tylko wzbogacą wiedzę uczestników, ale także pomogą w wyborze ścieżek kształcenia i przyszłego życia zawodowego.
W ten sposób projekt nie tylko promuje tradycyjne rzemiosło, ale także wspiera rozwój społeczny i obywatelski młodzieży, przyczyniając się do budowania silnej, zintegrowanej i świadomej swojej tożsamości lokalnej społeczności.

Wszystkie działania w projekcie będą zrealizowane zgodnie z zasadą równości szans i niedyskryminacji, w tym dla osób z niepełnosprawnościami oraz zasadą równości szans kobiet, mężczyzn i dostępności.

Projekt „Młodzi z LGD!” stanowi odpowiedź na wyzwania społeczno-gospodarcze obszaru LSR LGD Pałuki- Wspólna Sprawa, oferując wsparcie i możliwości rozwoju dla dzieci i młodzieży uczącej się, co w dłuższej perspektywie przyczyni się do poprawy warunków życia w regionie.

Projekt jest zgodny z Lokalną Strategią Rozwoju.

Grupa docelowa: 
Dzieci i młodzież uczące się w wieku od 6 do 24 lat z obszaru objętego lokalną strategią rozwoju Lokalnej Grupy Działania Pałuki – Wspólna Sprawa (powiat żniński: gmina Żnin, Rogowo, Gąsawa, Janowiec Wielkopolski, Łabiszyn, Barcin i powiat mogileński: Gmina Dąbrowa). Bezpośrednimi adresatami działań będą osoby młode, w szczególności dzieci i młodzież posiadająca status ucznia szkoły podstawowej/ponadpodstawowej, które skorzystają z programów edukacji poza formalnej

Główne wskaźniki projektowe:

  • Liczba uczniów szkół i placówek systemu oświaty prowadzących kształcenie ogólne objętych wsparciem 475 osób
  • Ludność objęta projektami w ramach strategii zintegrowanego rozwoju terytorialnego 475 osób
  • Liczba osób znajdujących się w niekorzystnej sytuacji objętych wsparciem w ramach edukacji pozaformalnej 475 osób
  • Liczba uczniów, którzy nabyli kwalifikacje po opuszczeniu programu162 osób

Okres realizacji projektu:
od 01.01.2024 do 31.12.2029 r.

Całkowita wartość projektu: 3 629 411,85 zł
Całkowita wartość dofinansowania projektu z EFS+:  3 447 941,25 zł

#FunduszeEuropejskie

Szkolenie organu decyzyjnego i pracowników biura LGD

25 listopada 2024 w siedzibie Lokalnej Grupy Działania Pałuki – Wspólna Sprawa odbyło się szkolenie dla organu decyzyjnego oraz pracowników biura LGD w zakresie:
  • Ogólnych zasad funkcjonowania LGD oraz wdrażania LSR w latach 2023-2029 oraz Zasad przyznawania pomocy oraz oceny i wyboru operacji na projekty realizowane w ramach PS WPR oraz Zasad przyznawania pomocy oraz oceny i wyboru operacji na projekty realizowane w ramach FEDKIP
  • Zasad zarządzania projektami, w tym tworzenia wniosków na projekty grantowe w ramach FEDKIP
W szkoleniu udział wzięli Członkowie Zarządu, Członkowie Rady oraz pracownicy LGD Pałuki – Wspólna Sprawa.
Szkolenie poprowadziła Pani Anna Mówińska.

Konferencja „Działaj lokalnie – myśl globalnie. Siła FIO”

KONFERENCJA DLA UCZESTNIKÓW PROJEKTU:
„Rozwój społeczności lokalnych na obszarze LGD Pałuki-Wspólna Sprawa”,
realizowanego w powiecie żnińskim oraz mogileńskim (gmina Dąbrowa)
W ramach realizowanego projektu pn. „Rozwój społeczności lokalnych na obszarze LGD Pałuki-Wspólna Sprawa” zapraszamy wszystkich uczestników projektu na konferencję „Działaj lokalnie – Myśl Globalnie. Siła FIO”, która odbędzie się 03 grudnia 2024, godz. 17:00 w Pałacu Lubostroń.
UWAGA! Udział w konferencji wymaga wcześniejszej REJESTRACJI!
Prosimy o potwierdzenie przybycia do 28 listopada pod numerem tel.: 609 996 155

Zaproszenie na Walne Zebranie Członków Lokalnej Grupy Działania Pałuki – Wspólna Sprawa

Zaproszenie
Na podstawie §17 pkt. 3 Statutu Lokalnej Grupy Działania Pałuki – Wspólna Sprawa Zarząd LGD zwołuje na dzień 30.10.2024r. na godzinę 13:30 Nadzwyczajne Walne Zebranie Członków Lokalnej Grupy Działania Pałuki – Wspólna Sprawa. Miejsce obrad: Siedziba LGD, Plac Działowy 6,88-400 Żnin.
Proponowany skrócony porządek obrad:
1. Otwarcie Zebrania
2. Stwierdzenie ważności obrad
3. Wybór Przewodniczącego zebrania
4. Wybór Sekretarza obrad
5. Przyjęcie porządku obrad
6. Przedstawienie korekty lokalnych kryteriów operacji dla EFS+
7. Dyskusja
8. Głosowanie i podjęcie uchwały
9. Zakończenie zebrania

Kryteria wyboru grantobiorców EFS+

Konsultacje lokalnych procedur wyboru operacji

Zapraszamy do konsultowania projektu lokalnych procedur wyboru operacji wynikających z Lokalnej Strategii Rozwoju Lokalnej Grupy Działania Pałuki – Wspólna Sprawa na lata 2023-2027.

Wypełniony formularz należy przesłać drogą elektroniczną do dnia 24.10.2024 r. (włącznie) na adres: lgd@lgd-paluki.pl

Uwagi do lokalnych kryteriów wyboru przyjmowane będą wyłącznie na niniejszym formularz

PROCEDURY LGD EFS+

Procedury – konflikt interesów w LGD

Karta_konsultacji LGD-Paluki_10.2024

Konsultacje lokalnych kryteriów wyboru operacji

Zapraszamy do konsultowania projektu lokalnych kryteriów wyboru operacji wynikających  z  Lokalnej Strategii Rozwoju Lokalnej Grupy Działania Pałuki – Wspólna Sprawa na lata 2023-2027.

Wypełniony formularz należy przesłać drogą elektroniczną do dnia 17.10.2024 r. (włącznie) na adres: lgd@lgd-paluki.pl

Uwagi do lokalnych kryteriów wyboru przyjmowane będą wyłącznie na niniejszym formularzu.

2. wzór ogłoszenia o naborze wniosków EFS granty LGD Pałuki 4.-Zakres-wniosku-o-powierzenie-grantu-07.10 5. wzór rejestr wniosków które wpłynęły w odpowiedzi na ogłoszenie LGD Pałuki 6.Wzór rejestru interesów członków Rady LGD 7. wzór deklaracja poufności LGD Pałuki 8. wzór Karta weryfikacji wstępnej wniosku LGD Pałuki 9. wzór oświadczenia o poufności i bezstronności 10. wzór Karta OCENY 11. wzór uchwała w sprawie oceny wniosku o powierzenie grantu oraz ustalenia kwoty wsparcia Kryteria-wyboru-granty-EFS 9.10.2024 pismo 9.10.2024 Procedura_wyboru_grantobiorców EFS_11.06.2024

Karta_konsultacji_LKW_LGD-Paluki_10.2024

Pomoc dla powodzian

W imieniu Pana Marszałka Piotr Całbecki w związku z tragedią, jaka rozgrywa się na dotkniętych powodzią terenach, informujemy, iż została uruchomiona pomoc rzeczowa i finansowa dla najbardziej potrzebujących. Jeszcze dzisiaj ruszy punkt zbiórki najbardziej niezbędnych rzeczy, które potrzebne są powodzianom.
Potrzebne są:
woda pitna, żywność o długim okresie przydatności, środki czystości, koce, ręczniki, materace, śpiwory, latarki. 
Punkty zbiórek:
1) Księgodzielnia Kopernikańska mieszcząca się przy wejściu do budynku głównego Urzędu Marszałkowskiego w Toruniu przy Placu Teatralnym 2;
2) budynek Elany przy ul. M. Skłodowskiej-Curie 73 w Toruniu;
3) budynek siedziby Urzędu Marszałkowskiego w Bydgoszczy, ul. Jagiellońska 9;
4) budynek siedziby Urzędu Marszałkowskiego we Włocławku, ul. Bechiego 2;
5) budynek WORD w Grudziądzu, siedziba Urzędu Marszałkowskiego, ul. Waryńskiego 4;
6) budynek WORD w Bydgoszczy, Oddział Terenowy w Inowrocławiu, ul. Orłowska 48.
UWAGA
Środki dla potrzebujących można również dostarczać do biura Grupa LGD Pałuki – Wspólna Sprawa, Pl. Działowy 6, 88-400 Żnin, skąd zostaną dalej przekazane.
Dary zostaną przewiezione do magazynów w Przysieku i Złejwsi Wielkiej, skąd posegregowane ruszą do punktów koordynacyjnych na południu kraju lub bezpośrednio do poszkodowanych przez żywioł. Za zbieranie informacji oraz wskazywanie gmin i sołectw najbardziej dotkniętych przez powódź odpowiedzialne będą Regionalne Ośrodki Polityki Społecznej.
Przedsiębiorstwa i firmy, które chcą przekazać np. materiały budowlane, a także pracujących w branży budowlanej, szczególnie murarzy, stolarzy, monterów i elektryków, a także przedstawicieli innych zawodów, którzy oferują swoje wsparcie przy odbudowie zniszczonych budynków, prosimy o zgłoszenia na adres pomocpowodzianom@kujawsko-pomorskie.pl
Na ten sam adres pomocpowodzianom@kujawsko-pomorskie.pl zbieramy także zgłoszenia gotowych do niesienia pomocy wolontariuszy.
Możliwe jest ponadto dokonywanie wpłat środków pieniężnych na specjalnie w tym celu utworzone konto bankowe.
Numer konta, na które można wpłacać pieniądze:16 1020 5011 0000 9502 0319 0386,
Kujawsko-Pomorskie Samorządowe Stowarzyszenie Salutaris, z dopiskiem „Pomoc dla Powodzian”.
Dziękujemy! To nasza WSPÓLNA SPRAWA!
Zwracamy się także z ogromną prośbą o wsparcie zbiórek na rzecz Lokalnych Grup Działania z terenów objętych powodzią:
W imieniu Partnerstwo Borów Niemodlińskich zwracamy się z uprzejmą prośbą o wsparcie zbiórki:
W imieniu Kłodzka Wstęga Sudetów – Lokalna Grupa Działania zwracamy się z uprzejmą prośbą o wsparcie zbiórki:
Dziękujemy!

Zaproszenie na Walne Zebranie Członków Lokalnej Grupy Działania Pałuki – Wspólna Sprawa

Zaproszenie

Na podstawie §17 pkt. 3  Statutu Lokalnej Grupy Działania Pałuki – Wspólna Sprawa Zarząd LGD zwołuje na dzień 25.09.2024r. na godzinę 14:00 Walne Zebranie Członków Lokalnej Grupy Działania Pałuki – Wspólna Sprawa. Miejsce obrad: Siedziba LGD, Plac Działowy 6,88-400 Żnin.

Proponowany skrócony porządek obrad:

  1. Otwarcie Zebrania
  2. Stwierdzenie ważności obrad
  3. Wybór Przewodniczącego zebrania
  4. Wybór Sekretarza obrad
  5. Przyjęcie porządku obrad
  6. Przedstawienie Regulaminu Rady na lata 2023-2027
  7. Dyskusja
  8. Głosowanie i podjęcie uchwały
  9. Przedstawienie zmian LSR na lata 2023-2027 wraz z załącznikami
  10. Dyskusja
  11. Głosowanie i podjęcie uchwały w sprawie LSR
  12. Przedstawienie uchwały dotyczącej zmian w LSR
  13. Głosowanie i podjęcie uchwały
  14. Zmiana uchwały dot. Liczebności rady
  15. Dyskusja
  16. Głosowanie i podjęcie uchwały
  17. Przedstawienie zmian statutu
  18. Dyskusja
  19. Podjęcie uchwały w sprawie zmian statutu
  20. Wolne głosy i wnioski
  21. Zakończenie zebrania

Materiały będące przedmiotem obrad będą dostępne na stronie www.lgd-paluki.pl oraz w Biurze LGD, Plac Działowy 6, 88-400 Żnin.

Prosimy o potwierdzenie przybycia do 23.09.2024  do godz. 12:00 na adres e-mail: lgd@lgd-paluki.pl lub pod nr tel. 609 996 155. Informuję, że ze względów organizacyjnych i dla sprawnego przebiegu zebrania  potwierdzenie przybycia jest ważne.

LSR Pałuki_wzc 28.05.2024

Plan komunikacji zmiana 18.07.2024

RR_zmiana 07.2024 (2)

Procedury Naborów Wniosków EFS+

Procedury Naborów Wniosków Granty PSWPR

Procedury Naborów Wniosków konkurs PSWPR

STATUT 25.09.2024

Piknik z LGD Pałuki – Wspólna Sprawa

Serdecznie zapraszamy w niedzielę 8 września 2024 do Pałac Lubostroń na „Piknik z LGD Pałuki – Wspólna Sprawa”!
Nie może Was zabraknąć!
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie”
Projekt realizowany przez LGD Pałuki-Wspólna Sprawa.
Instytucja Zarządzająca Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 – Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Schematu II Pomocy Technicznej „Krajowa Sieć Obszarów Wiejskich” Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020”.

Spotkania Informacyjno – konsultacyjne

Lokalna Grupa Działania Pałuki – Wspólna Sprawa zorganizowała w każdej gminie z obszaru Lokalnej Strategii Rozwoju na lata 2023 – 2027 spotkania informacyjno-konsultacyjne z przedstawicielami grup docelowych działań komunikacyjnych.

W spotkaniach udział wzięli przedstawiciele sołectw.
Dziękujemy za liczny udział w spotkaniach!

Zachęcamy do zapoznania się z prezentacją multimedialną na temat Lokalnej Strategii Rozwoju na lata 2023-2029.

Prezentacja LGD_RLKS na lata 2021-2027

Żnin 25 czerwca 2024
W dniu dzisiejszym w Urzędzie Miejskim w Żninie odbyło się pierwsze gminne spotkanie informacyjno-konsultacyjne dla przedstawicieli sołectw Gminy Żnin.
Podczas spotkania p. Dyrektor Weronika Pochylska zaprezentowała możliwości uzyskania dofinansowań projektów, które będzie można zrealizować w ramach konkursów ogłoszonych przez LGD Pałuki-Wspólna Sprawa w najbliższym czasie.
Dziękujemy za liczne przybycie i liczymy na owocną współpracę!
Rogowo 28 czerwca 2024

Dziś w Domu Kultury w Rogowie odbyło się gminne spotkanie informacyjno- konsultacyjne dla mieszkańców i przedstawicieli różnych grup i instytucji. Pani Weronika Pochylska przedstawiła możliwości ubiegania się o środki w ramach LSR. Dziękujemy za przybycie a Panu Wójtowi za organizację spotkania.

Barcin 9 lipca 2024
Właśnie wróciliśmy z kolejnego spotkania w Urzędzie Miejskim w Barcinie
z przedstawicielami sołectw, KGW, UTW. Bardzo dziękujemy wszystkim słuchaczom za przybycie! Mieliśmy okazję nie tylko zaprezentować możliwości otrzymania dotacji na rozmaite przedsięwzięcia, ale i wspólnie porozmawiać na temat pomysłów, jakie mają sołectwa na rozwój swojego regionu. Liczymy na owocną współpracę!
Łabiszyn 11 lipca 2024
W dniu dzisiejszym w domu kultury w Łabiszynie o godz.10.00 odbyło się spotkanie konsultacyjno-informacyjne dla przedstawicieli sołectw Gminy Łabiszyn. Podczas spotkania Pani Weronika Pochylska przedstawiła możliwości uzyskania dofinansowania , które będzie można zrealizować w ramach konkursów ogłoszonych przez LGD Pałuki –Wspólna Sprawa. Pani dyrektor odpowiedziała również na różnorodne pytania zadawane przez bardzo liczną grupę .
Środki na wdrażanie LSR pochodzą z Unii Europejskiej i Samorządu Województwa Kujawsko -Pomorskiego
Bardzo dziękujemy wszystkim za przybycie oraz zaangażowanie!
Janowiec Wielkopolski 12 lipca 2024
W dniu dzisiejszym udaliśmy się z wizytą do Urzędu Miejskiego w Janowcu Wlkp. Bardzo dziękujemy za liczne przybycie przedstawicieli sołectw Gminy Janowiec Wlkp. oraz Rady Miejskiej. W spotkaniu uczestniczył również Pan Burmistrz Leszek Grzeczna i Pan Dariusz Kurzawa – Wicemarszałek Województwa Kujawsko-Pomorskiego . Środki na wdrażanie LSR pochodzą z Unii Europejskiej i Samorządu Województwa Kujawsko -Pomorskiego
Zapraszamy do dalszej współpracy! Pałuki – TO NASZA WSPÓLNA SPRAWA!
Gąsawa 6 sierpnia 2024
W dniu dzisiejszym w Gminnym Ośrodku Kultury o godz.13.00 odbyło się spotkanie konsultacyjno-informacyjne dla przedstawicieli sołectw z Gminy Gąsawa. Podczas spotkania Pani Weronika Pochylska przedstawiła możliwości uzyskania dofinansowania, które będzie można zrealizować w ramach konkursów ogłoszonych przez LGD Pałuki –Wspólna Sprawa. Bardzo dziękujemy wszystkim za przybycie!!!
Spotkanie jest przeprowadzane zgodnie z Planem Komunikacji z lokalną społecznością w ramach wdrażania Lokalnej Strategii Rozwoju Lokalnej Grupy Działania Pałuki – Wspólna Sprawa na lata 2023-2027. Działanie wdrażane za pośrednictwem Samorządu Województwa Kujawsko-Pomorskiego.
Dąbrowa 27 sierpnia 2024
W dniu dzisiejszym w Urzędzie Gminy w Dąbrowie o godz.16.00 spotkaliśmy się z Panią Wójt Agnieszka Ziółkowska oraz przedstawicielami sołectw z Gminy Dąbrowa w ramach spotkania
konsultacyjno-informacyjnego dla przedstawicieli dla grup docelowych. Podczas spotkania Prezes Grupa LGD Pałuki – Wspólna Sprawa Ryszard Ulatowski oraz Dyrektor Biura Weronika Pochylska przedstawili możliwości uzyskania dofinansowań w ramach wdrażania Lokalnej Strategii Rozwoju na lata 2021-2027. Wspólnie z przedstawicielami sołectw omówiliśmy potrzeby i pomysły, które będzie można zrealizować w ramach konkursów ogłoszonych przez LGD w najbliższym czasie.
Bardzo dziękujemy wszystkim za liczne przybycie!
Zadanie realizowane w ramach Planu komunikacji z lokalną społecznością, działanie: spotkania informacyjno-konsultacyjne dla grup docelowych.
Forum Generalne 21 sierpnia 2024
W dniu dzisiejszym w Pałacu Lubostroń odbyło się Forum generalne LGD Pałuki – Wspólna Sprawa , na które zaproszeni zostali uczestnicy wcześniej organizowanych przez nas spotkań informacyjno-konsultacyjnych w gminach z obszaru LSR oraz spotkań w sołectwach, jak również przedstawiciele grup docelowych.
Podczas spotkania zostały zaprezentowane przez Pana prezesa Ryszarda Ulatowskiego oraz Panią Dyrektor Weronikę Pochylską wnioski z wcześniejszych spotkań w gminach oraz pomysły i potrzeby uczestników tychże spotkań.
Serdecznie dziękujemy za liczne przybycie!
Dziękujemy także za udział w spotkaniu: Elżbieta Piniewska Przewodnicząca Sejmiku Województwa Kujawsko-Pomorskiego, Panu Mariuszowi Kiernozek – Kierownikowi Biura RLKS, Przewodniczącej Rady Powiatu Żnińskiego – Aleksandra Nowakowska, Burmistrzowi Janowca Wlkp. – Panu Leszkowi Grzeczka, Pani Wójt gminy Dąbrowa – Agnieszka Ziółkowska, Panu Zastępcy Wójta gminy Dąbrowa – Dawid Kolasa oraz Radnym powiatu i gminy Żnin.
Zadanie realizowane w ramach Planu komunikacji z lokalną społecznością, działanie: Forum generalne na temat głównych założeń LSR i działalności LGD.

Zaproszenie na Walne Zebranie Członków Lokalnej Grupy Dzialania Pałuki – Wspólna Sprawa

Na podstawie §17 pkt. 3 Statutu Lokalnej Grupy Działania Pałuki – Wspólna Sprawa Zarząd LGD zwołuje na dzień 11.09.2024r. na godzinę 15:00 Walne Zebranie Członków Lokalnej Grupy Działania Pałuki – Wspólna Sprawa. Miejsce obrad: Siedziba LGD, Plac Działowy 6,88-400 Żnin.
Proponowany skrócony porządek obrad:
1. Otwarcie Zebrania
2. Stwierdzenie ważności obrad
3. Wybór Przewodniczącego zebrania
4. Wybór Sekretarza obrad
5. Przyjęcie porządku obrad
6. Przedstawienie Regulaminu Rady na lata 2023-2027
7. Dyskusja
8. Głosowanie i podjęcie uchwały
9. Przedstawienie zmian LSR na lata 2023-2027
10. Dyskusja
11. Głosowanie i podjęcie uchwały w sprawie LSR
12. Przedstawienie uchwały dotyczącej zmian w LSR
13. Głosowanie i podjęcie uchwały
14. Zmiana uchwały dot. Liczebności rady
15. Dyskusja
16. Głosowanie i podjęcie uchwały
17. Wolne głosy i wnioski
18. Zakończenie zebrania

Materiały będące przedmiotem obrad będą dostępne na stronie www.lgd-paluki.pl oraz w Biurze LGD, Plac Działowy 6, 88-400 Żnin.
Prosimy o potwierdzenie przybycia do 9.09.2024 do godz. 12:00 na adres e-mail: lgd@lgd-paluki.pl lub pod nr tel. 609 996 155. Informuję, że ze względów organizacyjnych i dla sprawnego przebiegu zebrania potwierdzenie przybycia jest ważne.

LSR Pałuki_wzc 28.05.2024

Plan komunikacji zmiana 18.07.2024

RR_zmiana 07.2024 (2)

Procedury Naborów Wniosków EFS+

Procedury Naborów Wniosków Granty PSWPR

Procedury Naborów Wniosków konkurs PSWPR

Ogłoszenie o naborze na stanowisko młodszego specjalisty ds. projektów i promocji

Ogłoszenie o naborze na stanowisko młodszego specjalisty ds. projektów i promocji w Biurze LGD

  1. Nazwa stanowiska pracy: młodszy specjalista ds. projektów, promocji
  2. Wymiar czasu pracy: pełen etat
  3. Rodzaj umowy o pracę: umowa o pracę na okres 1.09.2024-31.12.2024
  4. Opis stanowiska pracy:
    a) Młodszy specjalista ds. projektów, promocji
     – stanowisko odpowiedzialne za wykonywanie zadań w zakresie obsługi Beneficjentów LGD, w tym także do współuczestniczenia w zadaniach przekazanych przez Dyrektora Biura, a przypisanych do innych stanowisk oraz promocję i informację na temat realizowanych projektów przez LGD oraz za nawiązywanie współpracy międzynarodowej i międzyregionalnej, a w szczególności za:
    1) przyjmowanie korespondencji w tym wniosków o dofinansowanie,
    2) prowadzenie promocji Stowarzyszenia,
    3) organizowanie spotkań i konferencji, imprez kulturalnych i integracyjnych,
    4) zarządzanie treścią merytoryczną materiałów promocyjnych i informacyjnych,
    5) redagowanie strony internetowej LGD i Facebooka,
    6) rekrutację beneficjentów do projektów własnych LGD,
    7) obsługę klientów (mieszkańców) udzielanie odpowiedzi i wyjaśnień, przyjmowanie wniosków i składanych postulatów przez mieszkańców dotyczące wdrażania LSR,
    8) informowanie w zakresie konkursów ogłaszanych o dofinansowanie w ramach RLKS oraz pomoc w przygotowywaniu projektów przez potencjalnych beneficjentów,
    9) animacja lokalna i współpraca zgodnie z planem komunikacji zawartym w LSR:
    10) dokonywanie weryfikacji wstępnej każdego wniosku złożonego w danym naborze, w następującym zakresie:
    –  złożenia wniosku w miejscu i terminie wskazanym w ogłoszeniu o naborze;
    – zgodności operacji z zakresem tematycznym, którym został wskazany w ogłoszeniu o naborze;
    – realizacji przez operację celów głównych i szczegółowych LSR, przez osiąganie zaplanowanych w LSR wskaźników;
    – zgodności z formą wsparcia wskazaną w ogłoszeniu o naborze (refundacja albo ryczałt-premia);

– zgodności z warunkami udzielenia wsparcia obowiązującymi w ramach naboru
11) Inne zadania zlecone przez Dyrektora biura związane z funkcjonowaniem LGD.

  1. b) Wymagania minimalne niezbędne dla podjęcia pracy na stanowisku Młodszy specjalista ds. projektów:
    1) wykształcenie minimum średnie,
    2) znajomość obszaru objętego Lokalną strategią rozwoju
  1. Dokumenty, jakie należy złożyć w procesie rekrutacyjnym (co najmniej)
    – list motywacyjny
    – życiorys zawodowy
    – kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie, doświadczenie/ kwalifikacje
    Wymagane dokumenty aplikacyjne: CV i list motywacyjny powinny być opatrzone klauzulą:
    „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji (zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych (Dz. Ustaw z 2018, poz. 1000) oraz zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO)”.
  2. Kryteria wyboru pracownika spośród zgłoszonych kandydatów:
    a. Doświadczenie i kwalifikacje
    b. Wykształcenie
    c. Znajomość przepisów prawa w zakresie (ocena na podstawie testu i rozmowy):

 Szczegółowy Opis Osi Priorytetowych Programu Fundusze Europejskie dla Kujaw i Pomorza 2021 – 2027 z 19.04.2023r. w zakresie Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność w zakresie Priorytetu FEKP.07 ( https://funduszeue.kujawsko-pomorskie.pl/dokumenty/ )

– Lokalna Strategia Rozwoju LGD Pałuki-Wspólna Sprawa na lata 2023-2027 ( https://lgd-paluki.pl/wp-content/uploads/2023/09/LSR-Paluki-.pdf )

 Wytyczne szczegółowe w zakresie przygotowania i realizacji projektów grantowych w ramach Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023–2027 dla interwencji I.13.1 LEADER/Rozwój Lokalny Kierowany przez Społeczność (RLKS) – komponent Wdrażanie LSR” ( https://www.gov.pl/web/rolnictwo/wytyczne-szczegolowe )

– ustawa RLKS: ( https://www.gov.pl/web/rolnictwo/ustawy )

  1. Wynik rozmowy kwalifikacyjnej stanowiącej element postępowania rekrutacyjnego.
  1. Oferty należy składać osobiście, drogą pocztową lub przesyłką kurierską w dniach 12.08.2024 – 23.08.2024 r. do godziny 14.00 (decyduje data wpływu do Biura LGD), w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „Konkurs na stanowisko młodszy specjalista ds. projektów, promocji”
  2. Miejsce składania ofert:
    Lokalna Grupa Działania
    Pałuki- Wspólna Sprawa
    ul. Plac Działowy 6, 88-400 Żnin
  3. Pouczenie dotyczące danych osobowych
    Administrator
    Administratorem Państwa danych przetwarzanych w ramach procesu rekrutacji jest LGD Pałuki-Wspólna Sprawa, jako pracodawca.
    Inspektor ochrony danych
    Mogą się Państwo kontaktować z inspektorem ochrony danych osobowych pod adresem: LGD Pałuki-Wspólna Sprawa, Plac Działowy 6,88-400 Żnin, lgd@lgd-paluki.pl
    Cel i podstawy przetwarzania
    Państwa dane osobowe w zakresie wskazanym w przepisach prawa pracy będą przetwarzane w celu przeprowadzenia obecnego postępowania rekrutacyjnego (art. 6 ust. 1 lit. b RODO), natomiast inne dane, w tym dane do kontaktu, na podstawie zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO), która może zostać odwołana w dowolnym czasie.
    Administrator będzie przetwarzał Państwa dane osobowe, także w kolejnych naborach pracowników, jeżeli wyrażą Państwo na to zgodę (art. 6 ust. 1 lit. a RODO), która może zostać odwołana w dowolnym czasie.
    Jeżeli w dokumentach zawarte są dane, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO konieczna będzie Państwa zgoda na ich przetwarzanie (art. 9 ust. 2 lit. a RODO), która może zostać odwołana w dowolnym czasie.
    Przepisy prawa pracy: art. 22 Kodeksu pracy oraz §1 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 28 maja 1996 r. w sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych pracownika.
    Odbiorcy danych osobowych
    Odbiorcą Państwa danych osobowych będzie LGD.
    Okres przechowywania danych
    Państwa dane zgromadzone w obecnym procesie rekrutacyjnym będą przechowywane do zakończenia procesu rekrutacji.
    W przypadku wyrażonej przez Państwa zgody na wykorzystywane danych osobowych dla celów przyszłych rekrutacji, Państwa dane będą wykorzystywane przez 9 miesięcy.
    Prawa osób, których dane dotyczą
    Mają Państwo prawo do:
    1) prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii
    2) prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
    3) prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
    4) prawo do usunięcia danych osobowych;
    5) prawo do wniesienia skargi do Prezes UODO (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00 – 193 Warszawa)
    Informacja o wymogu podania danych
    Podanie przez Państwa danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy jest niezbędne, aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym. Podanie przez Państwa innych danych jest dobrowolne.

 

Konsultacje społeczne zmian w LSR oraz w Planie Komunikacji LGD Pałuki – Wspólna Sprawa

Lokalna Grupa Działania Pałuki – Wspólna Sprawa zaprasza do konsultacji społecznych dotyczących zmian w LSR oraz w Planie Komunikacji.
Konsultacji należy dokonać poprzez wysłanie formularza konsultacji na adres email: lgd@lgd- paluki.pl lub tradycyjnie do biura LGD, Plac Działowy 6, 88-400 Żnin, w terminie do do 3 sierpnia 2024r. do godziny 13.00

3_Plan komunikacji zmiana

2_LSR Pałuki_wzc

Formularz-konsultacji

„Rozwój społeczności lokalnych na obszarze LGD Pałuki-Wspólna Sprawa”

Lokalna Grupa Działania Pałuki- Wspólna Sprawa informuje, że w okresie od 01.07.2024r. do 30.06.2025r.  będzie realizowała projekt pn ” Rozwój społeczności lokalnych na obszarze LGD Paluki – Wspólna Sprawa” którego celem jest poprawa aktywności społecznej oraz zwiększenie zaangażowania obywateli poprzez stworzenie możliwości aktywnego uczestnictwa w życiu społecznym, obywatelskim, kulturalnym i wsparcie dla rodzin z terenu gmin objętych projektem. poprzez animację.

W ramach projektu animacja społeczna na obszarze LGD Pałuki – Wspólna Sprawa będzie realizowana w zakresie 2 typów projektu : Centra Aktywności Lokalnej oraz Animacja społeczności lokalnej.
W ramach pierwszego zakresu powstanie 7 Centrów Aktywności Lokalnej (w każdej gminie po jednym centrum), w których odbędą się zajęcia w zakresie realizacji warsztatów mających na celu zaangażowanie mieszkańców w sprawy swoich małych ojczyzn i rozwój lokalny (na warsztatach uczestnicy będą zdobywać doświadczenie związane z możliwościami wykorzystywania dostępnych narzędzi, metod i źródeł do organizowania równego rodzaju przedsięwzięć dla lokalnej społeczności. W ramach zakresu drugiego zostanie przeprowadzony panel zajęć kulturalnych oraz zajęć wspierających Rodziny w lokalnych społecznościach.

Grupę docelową projektu stanowią wszyscy mieszkańcy obszaru LSR, w tym przedstawiciele lokalnych organizacji i stowarzyszeń.

Zainteresowanych wzięciem udziału w projekcie zapraszamy do siedziby biura LGD przy Placu Działowym 6 w Żninie, do kontaktu telefonicznego 609 996 155 lub wiadomości e-mail: lgd@lgd-paluki.pl.

Dokumenty rekrutacyjne do pobrania znajdują się poniżej.

Wypełnione dokumenty prosze dostarczyć do biura LGD albo przesłać pocztą tradycyjna na adres biura:
Pl. Działowy 6, 88-400 Żnin
lub skanem na adres : e-mail: lgd@lgd-paluki.pl

Regulamin projektu

Oświadczenie o wyrażeniu zgody na publikację wizerunku

Oświaczenie uczestnika projektu

Karta zgłoszenia

Zaproszenie na Walne Zebranie Członków Lokalnej Grupy Dzialania Pałuki – Wspólna Sprawa

Zaproszenie na Walne Zebranie Członków Lokalnej Grupy Działania Pałuki – Wspólna Sprawa

Na podstawie §17 pkt. 3  Statutu Lokalnej Grupy Działania Pałuki – Wspólna Sprawa Zarząd LGD zwołuje na dzień 28.05.2024r. na godzinę 15:00 Walne Zebranie Członków Lokalnej Grupy Działania Pałuki – Wspólna Sprawa. Miejsce obrad: Siedziba LGD, Plac Działowy 6,88-400 Żnin.

Proponowany skrócony porządek obrad:

  1. Otwarcie Zebrania
  2. Stwierdzenie ważności obrad
  3. Wybór Przewodniczącego zebrania
  4. Wybór Sekretarza obrad
  5. Przyjęcie porządku obrad
  6. Sprawozdanie finansowe i merytoryczne za rok 2023
  7. Dyskusja nad sprawozdaniem
  8. Głosowanie nad sprawozdaniem i podjęcie uchwały
  9. Sprawozdanie z działalności Komisji Rewizyjnej za rok 2023 i wniosek w sprawie absolutorium dla Zarządu za rok 2023
  10. Dyskusja nad sprawozdaniem
  11. Głosowanie nad sprawozdaniem i podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia sprawozdania
  12. Głosowanie w sprawie absolutorium dla Zarządu i podjęcie uchwały
  13. Przedstawienie zmian LSR wynikających z wezwania Zarządu Województwa
  14. Dyskusja
  15. Podjęcie uchwały dot. LSR
  16. Wolne głosy i wnioski
  17. Zakończenie zebrania

 

 

Materiały będące przedmiotem obrad będą dostępne na stronie www.lgd-paluki.pl oraz w Biurze LGD, Plac Działowy 6, 88-400 Żnin.

Prosimy o potwierdzenie przybycia do 24.05.2024 (piąte) do godz. 12:00 na adres e-mail: lgd@lgd-paluki.pl lub pod nr tel. 609 996 155. Informuję, że ze względów organizacyjnych i dla sprawnego przebiegu zebrania  potwierdzenie przybycia jest ważne.

LSR Pałuki v5 po poprawkach UM (2) l

gdpłaukisprawozdanie2023lgdpłaukisprawozdanie2023

Ogłoszenie o naborze na stanowisko młodszego specjalisty ds. projektów i promocji w Biurze LGD

 

Ogłoszenie o naborze na stanowisko młodszego specjalisty ds. projektów i promocji w Biurze LGD

  1. Nazwa stanowiska pracy: młodszy specjalista ds. projektów, promocji
  2. Wymiar czasu pracy: pełen etat
  3. Rodzaj umowy o pracę: umowa o pracę
  4. Opis stanowiska pracy:
    a) Młodszy specjalista ds. projektów, promocji
     – stanowisko odpowiedzialne za wykonywanie zadań w zakresie obsługi Beneficjentów LGD, w tym także do współuczestniczenia w zadaniach przekazanych przez Dyrektora Biura, a przypisanych do innych stanowisk oraz promocję i informację na temat realizowanych projektów przez LGD oraz za nawiązywanie współpracy międzynarodowej i międzyregionalnej, a w szczególności za:
    1) przyjmowanie korespondencji w tym wniosków o dofinansowanie,
    2) prowadzenie promocji Stowarzyszenia,
    3) organizowanie spotkań i konferencji, imprez kulturalnych i integracyjnych,
    4) zarządzanie treścią merytoryczną materiałów promocyjnych i informacyjnych,
    5) redagowanie strony internetowej LGD i Facebooka,
    6) rekrutację beneficjentów do projektów własnych LGD,
    7) obsługę klientów (mieszkańców) udzielanie odpowiedzi i wyjaśnień, przyjmowanie wniosków i składanych postulatów przez mieszkańców dotyczące wdrażania LSR,
    8) informowanie w zakresie konkursów ogłaszanych o dofinansowanie w ramach RLKS oraz pomoc w przygotowywaniu projektów przez potencjalnych beneficjentów,
    9) animacja lokalna i współpraca zgodnie z planem komunikacji zawartym w LSR:
    10) dokonywanie weryfikacji wstępnej każdego wniosku złożonego w danym naborze, w następującym zakresie:
    –  złożenia wniosku w miejscu i terminie wskazanym w ogłoszeniu o naborze;
    – zgodności operacji z zakresem tematycznym, którym został wskazany w ogłoszeniu o naborze;
    – realizacji przez operację celów głównych i szczegółowych LSR, przez osiąganie zaplanowanych w LSR wskaźników;
    – zgodności z formą wsparcia wskazaną w ogłoszeniu o naborze (refundacja albo ryczałt-premia);

– zgodności z warunkami udzielenia wsparcia obowiązującymi w ramach naboru
11) Inne zadania zlecone przez Dyrektora biura związane z funkcjonowaniem LGD.

  1. b) Wymagania minimalne niezbędne dla podjęcia pracy na stanowisku Młodszy specjalista ds. projektów:
    1) wykształcenie minimum średnie,
    2) znajomość obszaru objętego Lokalną strategią rozwoju
  1. Dokumenty, jakie należy złożyć w procesie rekrutacyjnym (co najmniej)
    – list motywacyjny
    – życiorys zawodowy
    – kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie, doświadczenie/ kwalifikacje
    Wymagane dokumenty aplikacyjne: CV i list motywacyjny powinny być opatrzone klauzulą:
    „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji (zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych (Dz. Ustaw z 2018, poz. 1000) oraz zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO)”.
  2. Kryteria wyboru pracownika spośród zgłoszonych kandydatów:
    a. Doświadczenie i kwalifikacje
    b. Wykształcenie
    c. Znajomość przepisów prawa w zakresie (ocena na podstawie testu i rozmowy):

Szczegółowy Opis Osi Priorytetowych Programu Fundusze Europejskie dla Kujaw i Pomorza 2021 – 2027 z 19.04.2023r. w zakresie Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność w zakresie Priorytetu FEKP.07 ( https://funduszeue.kujawsko-pomorskie.pl/dokumenty/ )

– Lokalna Strategia Rozwoju LGD Pałuki-Wspólna Sprawa na lata 2023-2027 ( https://lgd-paluki.pl/wp-content/uploads/2023/09/LSR-Paluki-.pdf )

Wytyczne szczegółowe w zakresie przygotowania i realizacji projektów grantowych w ramach Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023–2027 dla interwencji I.13.1 LEADER/Rozwój Lokalny Kierowany przez Społeczność (RLKS) – komponent Wdrażanie LSR” ( https://www.gov.pl/web/rolnictwo/wytyczne-szczegolowe )

– ustawa RLKS: ( https://www.gov.pl/web/rolnictwo/ustawy )

  1. Wynik rozmowy kwalifikacyjnej stanowiącej element postępowania rekrutacyjnego.
  1. Oferty należy składać osobiście, drogą pocztową lub przesyłką kurierską w dniach 25.04.2024 – 8.05.2024 r. do godziny 14.00 (decyduje data wpływu do Biura LGD), w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „Konkurs na stanowisko młodszy specjalista ds. projektów, promocji”
  2. Miejsce składania ofert:
    Lokalna Grupa Działania
    Pałuki- Wspólna Sprawa
    ul. Plac Działowy 6, 88-400 Żnin
  3. Pouczenie dotyczące danych osobowych
    Administrator
    Administratorem Państwa danych przetwarzanych w ramach procesu rekrutacji jest LGD Pałuki-Wspólna Sprawa, jako pracodawca.
    Inspektor ochrony danych
    Mogą się Państwo kontaktować z inspektorem ochrony danych osobowych pod adresem: LGD Pałuki-Wspólna Sprawa, Plac Działowy 6,88-400 Żnin, lgd@lgd-paluki.pl
    Cel i podstawy przetwarzania
    Państwa dane osobowe w zakresie wskazanym w przepisach prawa pracy będą przetwarzane w celu przeprowadzenia obecnego postępowania rekrutacyjnego (art. 6 ust. 1 lit. b RODO), natomiast inne dane, w tym dane do kontaktu, na podstawie zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO), która może zostać odwołana w dowolnym czasie.
    Administrator będzie przetwarzał Państwa dane osobowe, także w kolejnych naborach pracowników, jeżeli wyrażą Państwo na to zgodę (art. 6 ust. 1 lit. a RODO), która może zostać odwołana w dowolnym czasie.
    Jeżeli w dokumentach zawarte są dane, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO konieczna będzie Państwa zgoda na ich przetwarzanie (art. 9 ust. 2 lit. a RODO), która może zostać odwołana w dowolnym czasie.
    Przepisy prawa pracy: art. 22 Kodeksu pracy oraz §1 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 28 maja 1996 r. w sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych pracownika.
    Odbiorcy danych osobowych
    Odbiorcą Państwa danych osobowych będzie LGD.
    Okres przechowywania danych
    Państwa dane zgromadzone w obecnym procesie rekrutacyjnym będą przechowywane do zakończenia procesu rekrutacji.
    W przypadku wyrażonej przez Państwa zgody na wykorzystywane danych osobowych dla celów przyszłych rekrutacji, Państwa dane będą wykorzystywane przez 9 miesięcy.
    Prawa osób, których dane dotyczą
    Mają Państwo prawo do:
    1) prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii
    2) prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
    3) prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
    4) prawo do usunięcia danych osobowych;
    5) prawo do wniesienia skargi do Prezes UODO (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00 – 193 Warszawa)
    Informacja o wymogu podania danych
    Podanie przez Państwa danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy jest niezbędne, aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym. Podanie przez Państwa innych danych jest dobrowolne.

Konsultacje lokalnych kryteriów wyboru operacji

Zapraszamy do konsultowania projektu lokalnych kryteriów wyboru operacji wynikających  z  Lokalnej Strategii Rozwoju Lokalnej Grupy Działania Pałuki – Wspólna Sprawa na lata 2023-2027.

Wypełniony formularz należy przesłać drogą elektroniczną do dnia 11.04.2024 r. (włącznie) na adres: lgd@lgd-paluki.pl

Uwagi do lokalnych kryteriów wyboru przyjmowane będą wyłącznie na niniejszym formularzu.

 

Kryteria-wyboru-granty-prow

Kryteria-wyboru-granty-EFS_9.02.2024

KRYTERIA WYBORU OPERACJI LGD_4.04.2024

Karta_konsultacji_LKW_LGD Pałuki_4.04.2024

Dzienne Domy Pomocy w ramach działania 08.24 Usługi społeczne i zdrowotne, Nabór z Funduszy Europejskich dla Kujaw i Pomorza 2021-2027

Na terenie powiatu żnińskiego powstaną aż cztery Dzienne Domy Pomocy w ramach działania 08.24 Usługi społeczne i zdrowotne, Nabór z Funduszy Europejskich dla Kujaw i Pomorza 2021-2027.
W Gminie Dąbrowa zostanie zrealizowany projekt pt. „Usługi opiekuńcze dla mieszkańców powiatu mogileńskiego”, który złożyła Fundacja Ekspert Kujawy w partnerstwie z Gminą Dąbrowa, kolejny projekt pod nazwą ” W trosce o godność starości 2 wraz z świadczeniem usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania dla mieszkańców powiatu żnińskiego”, powstanie w Gminie Jnowiec Wlkp, który złożył Ośrodek szkoleniowy Gabinet pedagoga Janusz Witkowski w parterstwie z Gminą Janowiec Wlkp, natomiast w Gminie Barcin zostanie zrealizowany projekt pt. ” Centrum Dziennego Wsparcia – Wspólna Sprawa”, który złożyła Lokalna Grupa Działania Pałuki – Wspólna Sprawa w partnerstwie z Gminą Barcin oraz w Gminie Łabiszyn zostanie zrealizowany projekt pt.” HARCDOM – dzienne domy pomocy z programem integracji międzypokoleniowej”, który złożyła Chorągiew Kujawsko-Pomorska Związku Harcerstwa Polskiego w partnerstwie z Gminą Łabiszyn i Gminą miasta Brodnica.
Wszystkie podmioty, których wnioski zostały skierowane do etapu negocjacji złożone zostały przez podmioty będące członkami LGD. To nasza Wspólna Sprawa!

Warsztat refleksyjny

Szanowni Państwo,  

serdecznie zapraszamy Państwa do udziału w pięciogodzinnym warsztacie refleksyjnym, którego celem będzie analiza dotychczasowego wdrażania Lokalnej Strategii Rozwoju i jej efektów a także działań powadzonych przez Lokalna Grupę Działania Pałuki – Wspólna Sprawa.

Przedmiotem spotkania będzie dyskusja wokół następujących tematów:

Podczas warsztatu podejmiemy dyskusję w oparciu o poniższe pytania:

a/ Czy realizacja finansowa i rzeczowa LSR przebiegała zgodnie z planem i można ją uznać za zadowalającą?

b/ W jakim stopniu jakość składanych projektów wybieranych we wszystkich obszarach tematycznych wpływa na osiąganie wskaźników w zaplanowanym czasie?

c/ W jakim stopniu stosowane kryteria wyboru projektów spełniają swoją rolę?

d/ W jakim stopniu wybierane projekty realizowane w ramach LSR przyczyniają się do osiągnięcia celów LSR i w jakim stopniu przyczyniają się do odpowiadania na potrzeby społeczności z obszaru LGD?

e/ Czy przyjęty system wskaźników dostarcza wszystkie potrzebne informacje niezbędne do określenia skuteczności interwencyjnej strategii?

f/ Czy procedury naboru wyboru i realizacji projektów są przyjazne dla beneficjentów?

g/ Jaka jest skuteczność działania biura LGD (działań animacyjnych, informacyjno-promocyjnych, doradczych)?

h/ Jakie zmiany należy wprowadzić w działaniach LGD, by skuteczniej realizowała cele LSR?

 

Termin: 26.02.2024 r., początek o godz. 12.00

Miejsce: spotkanie zostanie przeprowadzone w siedzibie LGD Pałuki – Wspólna Sprawa, Plac Działowy 6, 88-400 Żnin (sala konferencyjna)

Prowadzący: Ryszard Ulatowski, Weronika Pochylska

Zgłoszenia do udziału w warsztacie należy dokonać na adres e-mail: lgd@lgd-paluki.pl do dnia 23.02.2024 r. (włącznie).

Spotkanie informacyjno-konsultacyjne w Gminie Dąbrowa

Informujemy że od 29 stycznia przeprowadzimy cykl sołeckich spotkań informacyjno-konsultacyjnych w sołectwach Gminy Dąbrowa. Podczas spotkania LGD przedstawi planowany roczny harmonogram ogłaszania konkursów, poinformuje o zasadach ich przeprowadzenia oraz zasięgnie informacji o potrzebach i oczekiwaniach mieszkańców danego sołectwa. Poniżej zamieszczamy harmonogram spotkań. Zapraszamy mieszkańców do aktywnego uczestnictwa.

Zadania LGD wynikają z zapisów Umowy Ramowej o warunkach i sposobie realizacji Strategii Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność. Środki  na realizację pochodzą z od Marszałka Województwa Kujawsko-Pomorskiego, na który Zarząd Województwa przeznaczył środki w ramach programu regionalnego.

 

LP. DATA DZIEŃ TYGODNIA MIEJSCOWOŚĆ GODZINA MIEJSCE
1.  

29

stycznia

2024 roku

 

 

Poniedziałek

 

Słaboszewo

 

17.00

Świetlica Wiejska w Słaboszewie
2.  

Białe Błota

 

19.00

Świetlica Wiejska W Białych Błotach
3.  

31

stycznia

2024 roku

 

 

Środa

 

Szczepankowo

 

17.30

Świetlica Wiejska w Szczepankowie
4.  

Szczepanowo

 

19.30

Świetlica Wiejska w Szczepanowie
5.  

1

lutego

2024 roku

 

 

Czwartek

 

Parlin

 

17.00

Świetlica Wiejska

w Parlinie

6.  

Parlinek

 

19.00

Świetlica Wiejska

w Parlinku

7.  

5

lutego

2024 roku

 

 

Poniedziałek

 

Sędowo

 

17.00

Świetlica Wiejska

w Sędowie

8.  

Krzekotowo

 

19.00

Świetlica Wiejska

w Krzekotowie

9.  

6

lutego

2024 roku

 

Wtorek

 

Słaboszewko

 

16.00

Świetlica Wiejska

w Słaboszewku

10.  

Mokre

 

19.00

Świetlica Wiejska

w Mokrem

11.  

7

lutego

2024 roku

 

Środa

 

Mierucinek

 

17.00

Dom

Pani Sołtys

12.  

Mierucin

 

19.00

Świetlica Wiejska

w Mierucinie

 

13.

12

lutego

2024 roku

 

Poniedziałek

 

Dąbrowa

 

17.00

 

Świetlica Wiejska w Dąbrowie

 

14.

13

lutego

2024 roku

 

Wtorek

 

Sucharzewo

 

18.00

 

Świetlica Wiejska

w Sucharzewie